tisdag 13 november 2007

Ge svar på tal - Anders Mathlein

Men vad tycker du man ska göra om man ser ett utrotningshotat djur som just är på vippen att döda ett annat utrotningshotat djur?

En handbok i konsten att alltid veta bäst och att platta till besserwissrar som tror att de gör det. Genom en rad olika tema får vi lära oss repliker som skulle kunna få vem som helst att tystna under samtalet för at dra uppmärksamheten till oss själva. Perfekt för den som vill få stå i centrum, för den som vill sätta sig högst på hästarna och för den som vill ta över en konversation.

Jag förstår inte att man ger ut en bok som denna, kan man ens kalla den för bok? En handbok i oartighet och ouppfostran som jag absolut inte skulle rekommendera någon att tillämpa. Visst ska man ta den här typen av böcker med en nypa salt, men jag känner mig helt avig nu.! Jag borde nog inte läsa den här boken, för jag är ju den som alltid pratar och mitt problem är snarare att knipa käft, hur jag än försöker så går det ju bara inte! Kan ingen ge mig en bok som heter "Tio steg till tystnad" eller "Så skapar du tystnad omkring dig"?

Inga kommentarer: