onsdag 21 november 2007

Värmebölja - Viveca Lärn

Återigen får vi åka tillbaka till Saltö, på västkusten i Bohuslän och den här gången är det riktigt varmt, så varmt så man skulle kunna steka ägg på trottoarerna, varför man nu skulle vilja det. Dock är det inte bara den ihärdiga värmen som gör att det hettar till på ön, en pyroman springer lös och sätter eld på både sjöbodar och hyreshus. De flesta på Saltö har ändå nog med sitt, Johanna öppnar otronbar och träffar en ny kärlek, Blomqvist har blivit alldels vild och galen så Emily känner knappt igen honom och McFie har nog med sin söta fru Sara och deras argbigga till dotter eller är det kanske tvärtom?

Jag älskar verkligen böckerna om Saltö, kanske för att jag faktiskt känner igen mig, men även för att de är så där lite lagom småmysiga! Dock blev jag helt chockad på slutet, så kunde det ju inte gå för dem, hade det inte varit för det där sista så hade den fått riktigt högt poäng men gör man så mot min absolut favoritkaraktär så är jag tveksam till om man är värd beröm...

1.Midsommarvals 2. Hummerfesten 3. En fröjdefull jul 4. Sol och vår

Inga kommentarer: