måndag 28 januari 2008

Death Note vol 2 - Tsugumi Obha (2005)

I andra delen om Light och dödsguden Shinigami (ska jag vara ärlig så vet jag inte om det är hans riktiga namn eller om det är ett samlingsnamn men jag tycker om att tänka att han har ett namn) så blir de ännu mer eftersökta. Polisen har nu insett att någon i Japan som styr de märkliga dödsfallen och de kommer allt närmare sanningen, något Light till varje pris måste hindra, en bra idé verkar vara att döda de agenter som har satts att spåra honom eller var det ett extremt dumt drag?

Verkligen lättläst även om det ibland kan vara riktigt svårt att hålla isär vem som är vem och att läsa från rätt håll men man vänjer sig väl. Men helt klart vill jag veta hur det går för Psykopojken Light för det kan verkligen inte stå rätt till i huvudet på den grabben men tekninsk är han! Såg att de första sex delarna har fått svenska utgivningsdatum så snart kan jag förhoppningsvis gå till ett bibliotek när mig och läsa dem!


Death Note vol. 1 (utkommer 31 Januari 2008 ), Death Note Vol 2 (utkommer på 31 Januari 2008). Death Note Vol. 3 (2006 utkommer 1 Februari 2008), Death Note Vol. 4 (utkommer 4 April 2008)

Death Note Vol. 5 (utkommer 6 Juni2008), , Death Note Vol. 6 (utkommer 1 Augusti 2008), Death Note Vol. 7 (2006), Death Note Vol. 8 (2006, Ännu inget svensk utgivningsdatum)

Death Note Vol. 9 (2007), Death Note Vol. 10 (2007, Ännu inget svensk utgivningsdatum), Death Note Vol. 11 (2007, Ännu inget svensk utgivningsdatum), Death Note Vol. 12 (2007, Ännu inget svensk utgivningsdatum)


Death Note Vol. 13; How to read Death Note (Utkommer på engelska 7 Juli 2008, Ännu inget svensk utgivningsdatum)

Inga kommentarer: