torsdag 1 november 2007

Våga Flyga - Lisa Jewell

I Påfågelshuset mitt i centrala London bor Toby med sina underliga inneboende, Ruby den egocentriska gitarristen, den unga Con som bor med sin mamma, och Melinda som ständigt byter skepnad. Leah sitter i sitt fönster på andra gatan och tittar på den brokiga skaran av människor som hela tiden går och kommer. Men en dag flätas hennes liv märkligt samman med dem på andra sidan gatan, de som bor på 31 Dream Street.

Jag hade verkligen skyhöga förväntningar på Jewells bok, har ju fullkomligt slukat de tidigare och den började ju bra men jag blev bara mer och mer besviken. Den var kanske inte riktigt så så långt ner som Typ Trettio men inte långt ifrån och jag kan inte låta bli att känna att AB har svikit mig lite. Har alltid köpt dem i inbundna med det härliga kvadratiska formatet men nu har de valt att ge ut en billig häftad variant. Så det blir nog engelska när det gäller den sista boken som jag inte hunnit läsa. Sen blir jag lite kritisk när det står på insidan att hon skrivit sju böcker varav fem är översatta men på hennes hemsida finns det bara sex böcker.

*Ralphs party *Typ Trettio *Stjärna för en natt *Vince & Joy

Inga kommentarer: