torsdag 22 maj 2008

Hemsökt: Älska dig till döds - Meg Cabot (2005)

Susannah har precis flyttat från det bullriga New York till det något lugnare Kalifornien. Men när hon kommer in i sitt nya rum sitter det redan ett spöke där och väntar på henne. Det ovanliga med henne är att hon är en medlare, hon kan se och tala med döda oavsett om hon vill eller inte men spöket i hennes rum är en riktig snygging och tycks inte ha något problem med att hänga kvar hos henne ett tag. Värre är det med det elaka spöket i skolan som blir fullkomligt vansinnig när hon tror Susannah försöker ta hennes skåp, hennes vänner och om det inte vore nog henne pojkvän!

Jag gillar den här typen av chiclit med lite övernaturliga inslag, det får mig direkt att tänka på Angels unlimited fast den här är nog ändå för något äldre, jag skulle nog inte inte vilja vara med när det ska utrotas spöken!


1. Älska dig till döds (2005) 2. Det nionde kortet (2006) 3. Dödlig hämnd (2006) 4. På liv och
död (2007)

5. Medlarn (2007) 6. Den fjärde dimensionen (2008)

Hade det inte varit för att det svenska förlaget givit ut de tre i inbundet och de senare tre endast i storpocket skulle jag nog kunnat tänkt mig att ha dem, men det får bli de engelska som i alla fall är trogna mot sina läsare!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan!
Jag håller helt med dig.. Är inne på den fjärde boken i hemsökt serien bara älskar dom.. :) har även läst alla Angels Unlimited och jag verkligen älskar dom..

Anonym sa...

Hej hej,
Visst e dom bra, jag hade ingen aning om att det fanns fler när jag först läste dödlig hämnd! Dom är verkligen bäst!!!
:)
Hare bra (:

Anonym sa...

hej,jag har läst ut "den fjärde domensionen" (nr 6) och jag älskar dom där böckerna! så jag undrar om det finns eller ska komma ut en sjunde bok,vet du det??

Eve sa...

love :)<3
har bara läst första boken men är helt förälskad i den!!
kommer det en 7de bok tro?