måndag 19 maj 2008

Ginnys rike - Philip Pullman (2007)

Ginny bor tillsammans med sin pappa vid havet, tillsammans med sin bästa vän ska hon jobba i sommar men kanske framförallt måla. Så hon kan bli en lika duktig konstär som hennes mamma, hon som gick bort när Ginny var liten. Men något håller på att hända, hon börjar ana oråd. Hennes pappa har hemligheter hon inte ens vågar fråga om och hon får höra märkliga rykten om att han suttit i fängelse. Och berättelsen om barnet och den stulna jackan på bron hur hänger den ihop med hennes familj?

Tidigare har jag bara läst fantasy böcker av Pullman så därav var det kul att läsa något annat, men jag ska jag vara ärlig tyckte jag den var lite för långsam för min smak, det fanns intriger som bara rann ut i sanden och även om det var en ganska svår hemlighet som avslöjades till slut så var det tvyärr ändå inte tillräckligt bra.

Inga kommentarer: