tisdag 14 augusti 2007

Ingo; en värld under ytan - Helen Dunmore

Den gamla legenden om Havsjungfrun från Zennor som handlade om hur en vacker flicka med fiskstjärt förälskade sig i en människa. Då hon inte kunde leva ovanför havsytan lämnade han sin familje på land och följde henne ner i djupet, till Ingo havsfolkets magiska värld.

När Sapphires far med samma namn som mannen i legenden försvinner när han är ute med båten en dag kommer hon att tänka på legenden. Och ju längre tiden går desto mer övertygad blir hon om att hennes far finns där ute någonstans, hon känner havets dragningskraft.

En riktigt äventyrsberättelse som utspelar sig både över och under ytan men lite väl seg innan det hände något, och alldeles för många cliffhangers för att jag ska känna mig nöjd, visst är det första delen i en triologi men samtidigt så ska den vara fristående, men jag fick inte de svar jag önskat och jag tvekar lite inför de kommande...

2. Tide knot 3. The Deep

2 kommentarer:

Anonym sa...

ingo är en riktig bra bäst bästare bok!! och den är bästigare!!!!!! läs läs läs !!!!!!!
jag hittar inga flera böker fast det ska va en trilogi??!

Bookhousegirl sa...

Den andra boken kommer ut nu i mitten av maj och ska heta Tidvatten så det blir att läsa den så man får lite svar på alla frågor man inte fick svar på... ;)