måndag 3 september 2007

Bokfemma - Chick lit

Surfade runt lite och hitta denna roliga sidan och tänkte haka på, första temat för mig blir tydligen chick-lit och det borde ju inte vara så svårt även om det var ett tag sen jag läste något ur den genren.

1. PS I Love You - Cecilia Ahern - När den här boken kom lät den hur sötsliskig som helst, med en avliden make som lämnat tolv små brev till sin sörjande maka. Men den var så fin och helt underbar, kommer alltid bli glad av den här pärlan!

2. Raph´s Party - Lisa Jewell - Alla Jewells böcker är riktigt bra men den här är helt klart bäst! Jem flyttar in hos killarna Ralph och Smith, de blir betagna vid första årsynen av henne. Men det är inte så enkelt att leva tillsammans speciellt inte när någon läser din dagbok och den andra gör allt för att få dig i säng. Hysterisk rolig och bäst är nog det twistade och oväntade slutet!

3. Can you keep a Secret (Mina hemligheter) - Sophia Kinsella - Emma är en helt vanlig tjej som drömmer om karriär och man som alla andra. Dock önskar hon att hon kanske inte berättat alla sina dolda sidor för passageraren bredvid henne på flyget hem. Hon önskar inte heller att han ska vara hennes nya snygga chef som nu vet alla hennes små hemligheter!

4. Undead and Unwed - MaryJanice Davidson - Var bara tvungen att lägga in lite chic-lit fantasy. För trots att Betty är vampyr så kan hon inte låta bli att shoppa Manolo Blaniks och springa efter snygga karlar!

5. Legally Blonde - Amanda Brown - Det var faktiskt boken som startade det och även om vi sett filmen ett flertal gånger så går det inte att tycka illa om boken. Den är så underbart härlig och jag fulllkomligt älskar när det är intelligenta flickor med!

1. Ps I Love you 2. Ralphs Party 3. Can you keep a secret 4. Undead and unwed 5. Legally Blonde

2 kommentarer:

Maria sa...

Kul med nya deltagare i bokfemman! Jag är själv med sedan ett tag tillbaka. :) Av de böcker du nämner har jag inte läst en enda, men jag vet att min syster har "Ralphs party" och några till av den författaren hemma. Den första på din lista verkar också mysig!

*Malin* sa...

Välkommen måste jag ju börja med att säga! :-)

Jag har helt missat att Legally Blonde är en bok från början... Det måste jag åtgärda. :-)